Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wydarzenia odbędą się 13 marca 2015 roku (piątek) w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym Urzędu. 

UOKiK przeprowadził monitoring reklam w branży finansowej. Omówienie jego wyników będzie stanowić punkt wyjścia debaty „Jak powinny wyglądać dobre reklamy usług finansowych?” organizowanej 13 marca br. w godz. 10:00-12: 00.
Uczestnicy spotkania zastanowią się jak wzmocnić ochronę słabszych uczestników rynku i zapewnić dostęp do rzetelnych informacji w przekazie marketingowym dotyczącym usług finansowych. Rozmawiać będą również o roli samoregulacji oraz ewentualnej potrzebie dodatkowych rozwiązań prawnych w tym obszarze (program debaty).

Czytaj: Szef UOKiK: chcemy lepiej chronić konsumentów na rynku usług finansowych>>>

Na spotkanie organizatorzy zapraszają konsumentów oraz ich rzeczników, podmioty finansowe i przedstawicieli organizacji ich zrzeszających, prawników, a także akademików zainteresowanych tą tematyką. Wydarzenie będzie transmitowane on-line wraz z tłumaczeniem na język migowy, a relacja z niego zostanie zamieszczona na stronie www.uokik.gov.pl.

Chętni do wzięcia udziału w debacie proszeni są o rejestrację do jutra (10 marca br.) za pomocą systemu on-line http://events.uokik.gov.pl/reserve/16/4. Uczestnictwo w wydarzeniu jest bezpłatne. Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.

ID produktu: 40146291 Rok wydania: 2009
Autor: Włodzimierz Szpringer
Tytuł: Społeczna odpowiedzialność banków. Między ochroną konsumenta a osłoną socjalną>>>

Z okazji święta konsumentów UOKiK przypomina, że istnieją instytucje powołane do ochrony słabszych uczestników rynku, zajmujące się indywidualnymi sprawami. Można się do nich zgłosić po poradę, także z problemem dotyczącym usług finansowych. Dlatego też 13 marca br. (piątek) w godz. 10:00-14:00 w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym UOKiK przy placu Powstańców Warszawy 1, przeprowadzone zostaną kompleksowe konsultacje z udziałem specjalistów instytucji wspierających konsumentów w zakresie usług bankowych, pożyczkowych czy też ubezpieczeniowych.

W poradach wezmą udział przedstawiciele:
- Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie,
- Rzecznika Ubezpieczonych,
- Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego,
- Federacji Konsumentów

Dodatkowo dostępne będzie stanowisko informacyjne Arbitra Bankowego, przy którym można się dowiedzieć m.in. na czym polega arbitraż konsumencki oraz w jaki sposób złożyć wniosek o uruchomienie postępowania negocjacyjnego po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej w banku.

Zapraszamy konsumentów zainteresowanych uzyskaniem bezpłatnej pomocy ? nie są wymagane wcześniejsze zapisy. Prosimy o przyniesienie dokumentów przydatnych w ustaleniu szczegółów sprawy, takich jak np. umowy wraz z załącznikami, wnioski ubezpieczeniowe, polisy, ogólne warunki ubezpieczenia (tzw. OWU), pisma reklamacyjne, czy też korespondencja z pożyczkodawcą bądź ubezpieczycielem.