Chodzi o par. 23 kodeksu etyki adwokackiej, w myśl którego adwokata obowiązuje zakaz korzystania z reklamy. Może on informować o swojej działalności zawodowej pod warunkiem, że nie narusza w ten sposób zasad etycznych, przepisów, nie wprowadza w błąd i działa z poszanowaniem tajemnicy zawodowej.
Adwokaci wskazują jednak, że między zakazaną reklamą a dopuszczalną informacją jest cienka granica i to wymaga zmian. W dodatku jak się okazało, mimo że za złamanie zakazu etyki grozi postępowanie dyscyplinarne, to jednak takie sprawy można policzyć na palcach jednej ręki. Zakaz więc, w opinii części adwokatów, jest martwy.
Debata jedynie potwierdziła podział środowiska na adwokatów domagających się zniesienia zakazu i tych dostrzegających potrzebę jego utrzymania. Podczas sobotniego głosowania spośród kilkudziesięciu osób jedynie dwie głosowały za całkowitym zniesieniem zakazu reklamy. Zdecydowana część uczestników konferencji opowiadała się za złagodzeniem, ale jednak utrzymaniem zakazu.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna