Rusza elektroniczny system monitorowania pomocy publicznej – aplikacja SHRIMP, który ma ułatwić sporządzanie i przekazywanie sprawozdań o udzielonej pomocy. Docelowo ma też pełnić funkcję rejestru pomocy de minimis. Jako pierwsze skorzysta z niego Mazowsze

Aplikacja SHRIMP – System Harmonogramowania, Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej – umożliwi przekazywanie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz informacji o jej nieudzieleniu w jednolitej formie. Do tej pory sprawozdania i informacje przesyłane były za pośrednictwem poczty elektronicznej, a następnie scalane i przetwarzane. Nowy system będzie wykorzystywany od 1 października 2008 roku – na początek tylko przez jednostki samorządu terytorialnego województwa mazowieckiego. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wykazu podmiotów zobowiązanych do przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP wejdzie w życie piątego września. UOKiK prosi ww. podmioty o jak najszybsze występowanie z wnioskiem o nadanie loginu i hasła dostępu niezbędnych do korzystania z aplikacji. Zgodnie z rozporządzeniem obowiązek przekazywania sprawozdań o udzielonym wsparciu lub informacji o jego nieudzieleniu następuje od początku kwartału następującego po tym, w którym udostępniono loginy i hasła dostępu umożliwiające korzystanie z aplikacji.  Docelowo będą one przekazywane w terminie 30 dni od dnia udzielenia pomocy. Taki obowiązek nakłada z kolei rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych.

(Źródło: UOKiK/KW)