Praktyki niezgodne z prawem stosowane przez Raiffeisen Bank - to najnowsza decyzja Prezes UOKiK wydana dzięki współpracy z Delegaturą w Krakowie.
Delegatura ta ustaliła, że w ten sposób bank zapewnił sobie możliwość wielokrotnego obciążania konsumenta zalegającego ze spłatą zadłużenia - poprzez pobieranie kilku opłat za identyczne czynności. Zgodnie z prawem konsument nie powinien być obciążany za to samo kilkukrotnie. Zakwestionowana przez Urząd klauzula znajduje się już w Rejestrze postanowień niedozwolonych.
Prezes UOKiK uznała, że Raiffeisen Bank naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 2 431 334 zł. Bank już zmienił regulamin, usuwając zakwestionowane postanowienia.
UOKiK ukarał bank za wielokrotne opłaty
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował niektóre postanowienia regulaminu kart kredytowych Raiffeisen Bank, który zastrzegał sobie możliwość pobierania opłat za bliżej nieokreślone czynności bankowe w odgórnie ustalonej kwocie (opłata za obsługę nieterminowej spłaty). Zdaniem UOKiK bank nie miał też prawa do pobierania należności za wysyłanie monitów i pism windykacyjnych.