Łączna wysokość nałożonych kar wyniosła blisko 17 mln zł, a obecnie trwa 18 postępowań antymonopolowych w sprawach zmów.

Jak informuje UOKiK, jedno z nich dotyczy przetargów na budowę lub modernizację obiektów sportowych – boisk i stadionów - które organizowały podmioty publiczne, głównie samorządy terytorialne na terenie całej Polski. UOKiK sprawdza czy dwaj przedsiębiorcy Polcourt i Saltex Europa uczestniczący w tych przetargach zawarli nielegalne porozumienie ograniczające konkurencję.
Przetargi w tej chwili analizowane przez UOKiK z udziałem Polcourt i Saltex Europa dotyczą budowy lub modernizacji obiektów sportowych, które w 2011 roku zorganizowało dziewięć samorządów terytorialnych: Wołomin, Przytyk, Barlinek, Stalowa Wola, Tomaszów Mazowiecki, Jelenia Góra, Józefów, Nysa, Końskie oraz Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
Spółka Polcourt buduje, projektuje i wyposaża obiekty sportowe, natomiast Saltex Europa, należący do fińskiego holdingu Saltex OY, specjalizuje się w instalacji sztucznej murawy. Z analizy dokumentów przetargowych, którą do tej pory przeprowadził UOKiK wynika, że obaj oferenci mogli zawrzeć niedozwolone porozumienie. W szczególności niepokój UOKiK budzą praktyki spotykane już w innych analizach zmów przetargowych, m.in. działania mające na celu wybranie droższej oferty, przedstawianie identycznych szacunków poszczególnych robót objętych zamówieniem, zatrudnianie jako podwykonawcę przedsiębiorcy, który przegrał przetarg, identyczne błędy w ofertach.
W ostatnim czasie prezes UOKiK wydała również dwie decyzje dotyczące ustalania cen sprzętu sportowego. Pierwsza z nich dotyczy porozumienia zawartego pomiędzy spółką Banaszek Duda Company oraz jej partnerem handlowym – Profesjonalną Grupą Rowerową. BDC jest dystrybutorem sprzętu i akcesoriów rowerowych, natomiast PGR to grupa zakupowo-sprzedażowa zrzeszająca podmioty, które posiadają co najmniej jeden sklep rowerowy z serwisem. Prezes Urzędu wszczęła postępowanie w tej sprawie w lipcu 2012 r. Wykazało ono, że przedsiębiorcy w 2011 r. ustalili sztywne ceny sprzedaży detalicznej części produktów z oferty BDC, dostępnych w sklepach partnerów i wspólników Profesjonalnej Grupy Rowerowej. W efekcie zmowy konsumenci mogli zostać pozbawieni możliwości tańszego zakupu sprzętu rowerowego dystrybuowanego przez spółkę Banaszek Duda Company. Za udział w porozumieniu ograniczającym konkurencję na przedsiębiorców zostały nałożone kary finansowe wysokości: blisko 12 tys. zł (11 896 zł) na Banaszek Duda Company oraz ponad 7, 5 tys. zł (7 635 zł) na Profesjonalną Grupę Rowerową. Jedną okoliczności łagodzących, która miała wpływ na wysokość kary było zaprzestanie niedozwolonych praktyk po wszczęciu postępowania – w sierpniu 2012 r.
Kolejnym przedsiębiorcą, który ustalał ceny oferowanych przez siebie towarów jest Missions – dystrybutor sprzętu sportowego, przede wszystkim snowboardowego. Postępowanie wszczęte w sierpniu 2012 r. wykazało, że spółka zobowiązuje większość swoich partnerów handlowych do stosowania określonych cen oraz rabatów i przecen. Niedozwolona praktyka trwa od października 2011 r. Prezes Urzędu nałożyła na spółkę Missions karę w wysokości 9,5 tys. zł (9 579zł) i nakazała zaniechanie działań niezgodnych z prawem. Jak informuje UOKiK, opisane decyzje nie są ostateczne.