Spółka Wool Star w Buku (woj. wielkopolskie) sprzedaje produkty z wełny na pokazach oraz przez internet w całej Polsce. Postępowanie zostało wszczęte na podstawie skargi konsumenta. Wątpliwości UOKiK wzbudziły postanowienia we wzorcach umów sprzedaży.
Jedna z klauzul zakwestionowana przez prezes UOKiK dotyczyła windykacji zaległych należności. Wątpliwości Urzędu wzbudził brak określenia procedur przy stosowaniu opłat za np. upomnienie telefoniczne, listowne, wizytę. W związku z tym konsument nie wiedział ile razy i kiedy przedsiębiorca może obciążyć go opłatami.
Zastrzeżenia UOKiK wzbudziło także postanowienie, zgodnie z którym konsument rezygnujący z transakcji musiał oddać towar osobiście w określonych godzinach. Kupując produkt od akwizytora na pokazach, czy prezentacjach przez internet, konsument może zrezygnować z zakupu w ciągu 10 dni od daty zawarcia umowy – wystarczy, że odeśle towar do przedsiębiorcy wraz z informacją o swojej decyzji.
Nałożenie obowiązku zwrotu produktu w biurze handlowym przedsiębiorcy może wiązać się z koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z zorganizowaniem podróży przez konsumentów mieszkających poza siedzibą przedsiębiorcy – Wool Star sprzedaje swoje produkty m.in. Tychach, Piotrkowie Trybunalskim, Warszawie.
Wool Star zobowiązał się do zmiany zakwestionowanych przez prezes UOKiK klauzul – do stosowania umów, które nie będą zawierać tych postanowień oraz aneksowania już zawartych.