UOKiK stwierdził, że w  latach 2009-2010 w urzędach pocztowych, klubach seniora oraz siedzibach Polskich Związków Emerytów, Rencistów i Inwalidów pojawiały się plakaty, które sprawiały wrażenie urzędowego komunikatu informującego o rencie hipotecznej przysługującej osobom urodzonym przed 31 grudnia 1944 roku. Tymczasem w rzeczywistości plakaty były reklamą jednego z produktów oferowanych przez Fundusz Hipoteczny DOM.

We wrześniu 2011 r. urząd wszczął postępowanie, w efekcie którego uznano, że reklama renty hipotecznej wprowadzała konsumentów w błąd. Według UOKiK adresaci reklamy, czyli osoby w wieku powyżej 65 lat, mogli oczekiwać, że renta hipoteczna jest świadczeniem zagwarantowanym przez państwo, podczas gdy w rzeczywistości była to oferta zawarcia umowy dożywocia na komercyjnych zasadach.
- Dla osób starszych autorytet władzy jest wyjątkowo silny zatem reklama renty hipotecznej mogła sprawiać, że oferta FH DOM wydawała się bardziej korzystna niż w rzeczywistości- strwierdza urząd w komunikacie
Zgodnie z decyzją Prezes UOKiK fundusz musi opublikować decyzję na swojej stronie internetowej oraz w prasie bezpłatnej na terenie Warszawy, Sopotu i Zabrza, a także zapłacić 30 tys. zł kary. Decyzja nie jest prawomocna, firma może odwołać się do sądu.
UOKiK poinformował przy okazji, że nie były to jedyne działania, które podjęto w sprawie FH DOM. W sierpniu 2011 r. Prezes UOKiK złożyła do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pozew o wpisanie do rejestru klauzul niedozwolonych pięciu postanowień znajdujących się w umowach dożywocia oferowanych przez tę firmę. Jeżeli sąd podzieli stanowisko UOKiK, stosowanie tych klauzul będzie zabronione.