Postępowanie Urzędu wykazało, że w serwisie internetowym www.kiagwarancja.pl przedsiębiorca informował, że siedmioletnia gwarancja z limitem 150 tys. km obejmuje każdy nowy model samochodu KIA oraz m.in. zawieszenie z amortyzatorami i sprężynami. Tymczasem z postanowień zawartych w książce gwarancyjnej na rok 2011 wynikało, że jeden z modeli (K2900 CRDi) był objęty tylko trzyletnią gwarancją z limitem do 100 tys. km a elementy układu zawieszenia np. amortyzatory miały dwuletnią gwarancję z limitem do 40 tys. km.
W opinii Prezes UOKiK informacje o zakresie gwarancji dostępne na stronie internetowej oficjalnego serwisu KIA wprowadzały konsumentów w błąd. Zgodnie z prawem obowiązkiem przedsiębiorcy jest przekazywanie pełnej, jednoznacznej i rzetelnej informacji na temat oferowanej usługi.
Urząd zakwestionował także stosowanie przez KIA Motors Poland w treści książek gwarancyjnych niedozwolonego postanowienia, zgodnie z którym bezpłatne usługi gwarancyjne nie obejmują normalnego zużycia. Brak precyzyjnego określenia sytuacji, w których bezkosztowo przeprowadzana jest naprawa - dawał przedsiębiorcy możliwość dowolnego decydowania o tym, jakie usterki obejmuje gwarancja. Zgodnie z prawem w dokumencie gwarancyjnym zakres bezpłatnej ochrony musi być określony w sposób jasny, zrozumiały i niewprowadzający w błąd.
Prezes UOKiK zobowiązała KIA Motors Polska do umieszczenia na stronie internetowej www.kiagwarancja.pl zgodnej z prawdą informacji o zakresie gwarancji, usunięcia z książek gwarancyjnych niedozwolonego postanowienia i poinformowania o tym na stronach internetowych www.kia.pl oraz www.kiagwarancja.pl. Cieszy fakt, że przedsiębiorca podjął współpracę z Urzędem, dzięki temu mógł uniknąć kary finansowej.