Urząd zakwestionował praktyki Euromark Polska - dystrybutora i sprzedawcy odzieży turystycznej i wspinaczkowej marki Alpinus i Campus, oraz partnerów handlowych spółki.
Niedozwolona praktyka polegała na ustaleniu między przedsiębiorcami cen odsprzedaży wybranych produktów w wysokości nie niższej niż określone przez Euromark Polska. Na skutek zakwestionowanej praktyki dystrybutorzy spółki zostali pozbawieni możliwości swobodnego kształtowania cen odsprzedaży jej produktów i oferowania towarów po cenach korzystniejszych niż narzucone w cennikach. Skutki takich działań odczuwali też konsumenci, nabywający produkty po cenach ustalonych pomiędzy stronami tego porozumienia, które mogły kształtować się na wyższym poziomie, niż gdyby sprzedawcy swobodnie ustalali ich wartość.
Spółki zaprzestały stosowania kwestionowanej praktyki. W trakcie postępowania Euromark wyraził chęć współpracy z UOKiK – prosząc jednocześnie o objęcie go programem leniency. Ponieważ w trakcie postępowania spółka przedstawiła istotne dowody, Prezes UOKiK obniżyła o połowę karę pieniężną, nakładając na Euromark Polska obciążenie w wysokości 42 429 zł. Na pozostałych uczestników Prezes UOKiK nałożyła łączną karę w wysokości 16 352 zł. Za niedozwoloną praktykę ukarani zostali przedsiębiorcy:
1. Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „Arpis” z Olsztyna: 6437 zł,
2. „Millenium Sport” z Bielska-Białej, kara 1229 zł,
3. Firma Handlowa „Presto” z Pałecznicy, kara 7470 zł,
4. Tandem Zieliński i Spółka z Tarnowa, kara 1216 zł.
Decyzja nie jest ostateczna. Przedsiębiorcom przysługuje odwołanie od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK: kary za zmowę cenową sprzedawców Alpinusa i Campusa
Firma Euromark Polska została, wraz ze swoimi partnerami handlowymi, ukarana za wspólne ustalanie cen sprzedaży odzieży marki Alpinus i Campus. Za udział w porozumieniu ograniczającym konkurencję Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorców karę ponad 58 tys. zł.