Shortcut prowadzi internetową sprzedaż biletów na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, odbywające się w Polsce i zagranicą. Wątpliwości UOKiK wzbudziło niepodanie wymaganych przez prawo informacji na stronie internetowej, tj. imienia, nazwiska, adresu, a także numeru NIP.
Zgodnie z prawem, jeśli przedsiębiorca świadczy usługi drogą elektroniczną musi wyraźnie i jednoznacznie poinformować odwiedzającego stronę internetową o swoich danych. W ten sposób kontrahent może sprawdzić wiarygodność przedsiębiorcy jeszcze przed zawarciem umowy, a także łatwo dowiedzieć się, gdzie złożyć ewentualną reklamację już po zakupie biletów.
Prezes UOKiK uznała, że opolski Shortcut naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Przedsiębiorca zaprzestał stosowania kwestionowanych praktyk i uzupełnił brakujące dane na witrynie internetowej. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK: firma sprzedająca bilety naruszała interesy klientów
Brak na stronie internetowej m.in. informacji identyfikujących sprzedającego bilety to praktyka zakwestionowana przez prezes UOKiK. Opolska firma Shortcut już zmieniła swoją praktykę.