To właśnie z Kaponiery będą wyruszać na miejski stadion kibice, którzy do Poznania przyjadą pociągami na dworzec główny. Zadanie obejmuje obszar wzdłuż ulicy Roosevelta od mostu Dworcowego do mostu Teatralnego. Celem inwestycji jest dostosowanie układu drogowego do aktualnych potrzeb komunikacyjnych Poznania, w tym przygotowanie do przedłużenia trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do dworca PKP a w przyszłości umożliwienie uruchomienia trasy PST w kierunku ulicy Grunwaldzkiej. Modernizacji wymaga również przejście podziemne pod rondem Kaponiera.
W pierwszym etapie zostaną wykonane roboty budowlane wzdłuż ulicy Roosevelta na odcinku od mostu Dworcowego do ronda Kaponiera oraz na włączeniu ulicy Bukowskiej w ulicę Roosevelta. Planowany termin zakończenia pierwszego etapu robót budowlanych został ustalony na dzień 30 kwietnia 2012 roku. Drugi etap, na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do mostu Teatralnego wraz z przebudową przejścia podziemnego, rozpocznie się w dniu 1 sierpnia 2012 roku.