– Sądzę, że zjazd powinien otworzyć furtkę do zmian w kwestii prawniczego marketingu – uważa prezes Naczelnej Rady Adwokackiej Andrzej Zwara. – Dziś mamy dwie skrajności. Z jednej strony, firmy prawnicze reklamują się w internecie jako zatrudniające specjalistów z niemal wszystkich dziedzin prawa – od atomowego po rodzinne, co bardzo często wprowadza klientów w błąd. Z drugiej strony, adwokat przestrzegający ściśle zasad etyki nie może się reklamować w żaden sposób. Zjazd powinien wypracować rozwiązanie pośrednie – wskazuje.
Jego zdaniem zmiana mogłaby dotyczyć m.in. kwestii specjalizacji. Po przejściu odpowiedniego cyklu szkoleń adwokat mógłby informować o tym, że ma szczególną wiedzę w danej dziedzinie.
Zmiana reguł szykuje się także w samorządzie radcowskim. Przygotowano tam projekt nowego kodeksu etyki, który został poddany konsultacjom. Tu także o ostatecznym kształcie zmian zdecyduje listopadowy Krajowy Zjazd Radców Prawnych. – W większości kwestii przygotowywane są propozycje wariantowe. O najbardziej rewolucyjnych sprawach musi wypowiedzieć się zjazd – mówi Zenon Klatka, przewodniczący Komisji ds. Etyki przy Krajowej Radzie Radców Prawnych, były prezes KRRP.
Źródło: Rzeczpospolita