Jak informuje "Rzeczpospolita", konieczność odpowiedniej prezentacji danych liczbowych dotyczących kosztu kredytu przewiduje projekt założeń ustawy o kredycie konsumenckim. Mają być one tak samo słyszalne, widoczne czy czytelne jak pozostałe informacje podawane w reklamach.
W dodatku rzeczywista roczna stopa oprocentowania takiego kredytu ma być podawana na podstawie reprezentatywnego przykładu. Oznacza to, że klient zobaczy np. na ulotce symulację kredytu o określonej wysokości udzielanego na określony czas. Zapozna się zatem z wysokością rat przy podawanym oprocentowaniu kredytu, np. na samochód.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który przygotował projekt założeń, w uzasadnieniu do niego zwraca uwagę, że dziś obowiązkowe informacje przedstawiane są – zwłaszcza w reklamach telewizyjnych – małą czcionką, która czasem słabo odróżnia się od tła. Do tego dochodzi zbyt krótki czas wyświetlania takiej informacji, aby odbiorca reklamy mógł się z nią zapoznać. Więcej>>>
Reklamy mają lepiej informować o warunkach kredytu
Dane o kosztach kredytów konsumenckich podawane przy ich reklamach będą lepiej widoczne dla odbiorcy. Projekt zmian w przepisach przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.