Celem kampanii - jak informuje Krajowa Izba Radców Prawnych - jest poprawienie wśród Polaków rozpoznawalności zawodu radcy prawnego i zbudowanie wizerunku radcy jako godnego zaufania eksperta w różnych dziedzinach prawa. - Radca ma być postrzegany jako solidne wsparcie, którego nie trzeba się bać, który pomoże rozwiązać każdy problem prawny i z którego usług warto korzystać cały czas, a nie tylko w sytuacji kryzysowej. Spoty opierają się na promocji ogólnopolskiej wyszukiwarki szukajradcy.pl i zachęcają do korzystania z niej - wskazano. 

Czytaj: W szukajradcy.pl zarejestrowanych już 1346 radców prawnych>>

Król Małgorzata, Wojtczak Sylwia: Dwugłos w sprawie dopuszczalności sporządzenia przez radcę prawnego opinii o naruszeniu przez innego radcę prawnego zasad etyki zawodowej >>

Wyszukiwarka szukajradcy.pl dostępna od roku

Wyszukiwarka szukajradcy.pl dostępna jest dla wszystkich radców prawnych w Polsce, jej celem jest łączenie prawników z ich z potencjalnymi klientami. - Wyszukiwarka stanowi dla klientów znakomite źródło  informacji przy poszukiwaniu zawodowego pełnomocnika. W pierwszej kolejności radcy prawni tworzą w niej swoje zawodowe profile – wizytówki. Z kolei potencjalni klienci znajdują w wyszukiwarce wizytówki radców prawnych, wpisując w odpowiednie okno słowa kluczowe, takie jak np. miejscowość czy specjalizacja. W wynikach wyszukiwania klientowi wyświetlają się pasujące sylwetki radców prawnych, którzy mogą pomóc rozwiązać jego problem prawny - wyjaśnia KIRP. 

WZORY DOKUMENTÓW DO POBRANIA:

 

W tej chwili zapisanych jest w niej 1866 radców. O tym, dlaczego warto założyć wizytówkę na stronie szukajradcy.pl i pozwolić się znaleźć klientom mówiła niedawno Prawo.pl radca prawny Marta Kruk, przewodnicząca Komisji Promocji Zawodu Krajowej Rady Radców Prawnych, rzecznik prasowy w OIRP we Wrocławiu. - Z satysfakcją przyjęłam informację o ukończeniu projektu i uruchomieniu wyszukiwarki radców prawnych przez samorząd na szczeblu krajowym. Z zainteresowaniem przyglądałam się wcześniejszemu funkcjonowaniu portalu na szczeblu okręgowym. Rozmawiałam też z kolegami i koleżankami, czy poprzez wyszukiwarkę otrzymują rzeczywiste zapytania o porady prawne. Odpowiedzi były twierdzące - wskazywała.

Czytaj też: Nawet skazany ma szansę być radcą prawnym - omówienie orzeczenia >>>

 


Powołała się przy tym na własne doświadczenia. - W bardzo szybkim czasie po utworzeniu swojej wizytówki otrzymałam zapytanie. Było bardzo specjalistyczne i dotyczyło dziedziny prawa, którą praktykuję. To tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że uruchomienie wyszukiwarki było bardzo dobrym krokiem samorządu radców prawnych, ponieważ narzędzie jest skuteczne. Szukajradcy.pl to kolejna forma, po stronach internetowych kancelarii radców prawnych czy profilach w social mediach, na zaprezentowanie swojego doświadczenia zawodowego i pozyskanie zleceń prawnych. Dlaczego więc nie skorzystać z tej możliwości - podsumowała.

Czytaj w LEX: Pełnomocnictwo substytucyjne a upoważnienie aplikanta do zastępowania adwokata lub radcy prawnego >>

Radca prawny, który dołączy do wyszukiwarki, może nie tylko stworzyć swoją wizytówkę z najważniejszymi informacjami o wykształceniu, specjalizacji i lokalizacji, lecz także publikować treści o charakterze prawniczym (artykuły, treści audiowizualne), które stanowią doskonałe źródło porad dla klientów. Klient poszukujący porady prawnej ma pewność, iż dostanie ją od osoby mającej stosowne wykształcenie i wiedzę, co jest zachętą do poszukiwania informacji właśnie w wyszukiwarce, docelowo wskazując na możliwość skorzystania z pomocy prawnej radcy prawnego zajmującego się określoną tematyką.

Czytaj też: Czas pracy radcy prawnego - komentarz praktyczny >>>

Dasz radę bez prawnika? Lepiej nie próbować 

Kampania promocyjna ma przyczynić się też do zmiany stereotypowego myślenia Polaków, którzy, stając przed problemem prawnym, nadal często wychodzą z założenia, że dadzą sobie radę bez pomocy prawnika. - Tymczasem skorzystanie z usług radcy prawnego, który oferuje bezpieczną i skuteczną pomoc prawną, to najlepsze rozwiązanie problemów prawnych. A przecież każdy wie, że zamiast szukać ucieczki od problemów, lepiej szukać rozwiązań. Sprawy karne, kredyty, rozwody, sprawy spółki, wierzytelności czy skomplikowane umowy – to tylko niektóre z tematów podejmowanych w ramach kampanii promocji zawodu radcy prawnego - zapewnia KIRP. 

Emisja spotów potrwa w internecie od 8 maja do 31 lipca, a następnie od 1 września do 31 października. Szacuje się, że tegoroczna kampania promocji zawodu radcy prawnego dotrze do ok. 18 mln Polaków w wieku 18–65.