KIRP szacuje, że ubiegłoroczna kampania dotarła do ponad 18 mln Polaków. - Działania kampanijne miały na celu m.in. zwiększenie świadomości społecznej na temat roli radcy prawnego w sytuacjach, z którymi mierzymy się na co dzień oraz ułatwienie dostępu do profesjonalnej pomocy prawnej każdemu, kto jej potrzebuje. Radca prawny to nie tylko pomoc w kryzysie, ale stały partner w każdej sprawie związanej z prawem - wskazuje KIRP.

Czytaj: Problemy prawne? Nie szukaj ucieczki, szukajradcy.pl - radcy promują swój zawód >>

Czy kampania osiągnęła cel?

KIRP - jak informuje - stale monitoruje poziom rozpoznawalności zawodu radcy prawnego, oceniając skuteczność ubiegłorocznej kampanii i planując kolejne jej odsłony.

- Zauważalnym jest wzrost poziomu kojarzenia zawodu radcy prawnego i deklarowanego poziomu korzystania z usług radcy, istotny wzrost poziomu kojarzenia kompetencji radcy prawnego oraz gotowości skorzystania z jego usług, a także z wyszukiwarki szukajradcy.pl. Niemniej jednak podkreśla się, iż dla osiągnięcia jeszcze lepszych wyników dalsza akcja informacyjna jest niezbędna, a działania warto skupić na wzmocnieniu wyróżnialności radców prawnych wśród innych zawodów prawniczych, zwiększaniu świadomości zakresu kompetencji radców, a także ułatwianiu znalezienia radcy prawnego. Temu służyć będzie kolejna odsłona kampanii, która startuje z dniem dzisiejszym - dodano.

- Aby nasze działania promocyjne były skuteczne, muszą być długofalowe i powtarzalne. Powinniśmy nieustannie pracować nad poprawą rozpoznawalności zawodu radcy prawnego i jego szerokich kompetencji. W naszych kampaniach pokazujemy, że warto korzystać z pomocy profesjonalnego pełnomocnika, a radca pomoże rozwiązać każdy problem prawny - mówi Aleksandra Gibuła, wiceprezes KRRP, która uczestniczyła w pracach filmowych nad nowymi formatami promocyjnymi.

Telewizja, internet i radio - nowe kierunki i formaty

W działaniach kampanijnych zaplanowanych na 2024 r. wykorzystane zostaną najsilniejsze media w grupie docelowej (30–59 lat), czyli telewizja i internet. Ich uzupełnieniem stanie się ponownie kampania w radiu, tym razem ze wzmocnieniem porannego dotarcia reklamowego. W tegorocznej kampanii nie zabraknie nowych elementów. Powstało 14 spotów tematycznych prezentujących konkretne problemy prawne, które mogą być rozwiązane przez radcę prawnego. Będą one emitowane na YouTube w formie klipów reklamowych oraz publikowane w social mediach KIRP.

Spoty promocyjne zachęcające do korzystania z usług radcy prawnego od 2 kwietnia 2024 r. można zobaczyć w internecie. Od połowy maja br. filmy reklamowe będą emitowane w kanałach grup TVN oraz Polsat, a spoty radiowe w rozgłośniach radiowych RMF FM i Radiu Zet. Kampanię reklamową na zlecenie Krajowej Izby Radców Prawnych stworzyła agencja Performance Labs sp. z o.o., we współpracy z agencją 81/82.'

Niezwykła wyszukiwarka na zwykłe potrzeby

Szukajradcy.pl to nie tylko zwykła wyszukiwarka. Ułatwia kontakt, oferuje szybkie i trafne dopasowanie radcy prawnego do potrzeb klienta. Sprawy karne, kwestie kredytowe, rozwody, zagadnienia związane ze spółkami, windykacja wierzytelności czy też zawiłe umowy – to tylko kilka z obszarów, w których radca prawny może udzielić Ci pomocy. Na stronie szukajradcy.pl można znaleźć specjalistów w 50 dziedzin prawa.