Zdaniem przedsiębiorców zrzeszonych w tych organizacjach gospodarczych chodzi o kontrakt pozyskany w drodze uczciwego i otwartego postępowania przetargowego. 
Konfederacja Lewiatan, Polska Rada Biznesu i BCC we wspólnym stanowisku dotyczącym rozwoju konkurencji na rynku pocztowym w Polsce stwierdzają, że rynek ten podlega powolnej liberalizacji. - Jest to ważny aspekt wdrażania do krajowego porządku prawnego regulacji Unii Europejskiej, ale również wyraz dążenia do umożliwienia prawidłowej konkurencji pomiędzy podmiotami gospodarczymi zajmującymi się działalnością pocztową. Rynek usług pocztowych w Polsce - nadzorowany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej - wkroczył bowiem w kluczową fazę przemian systemowych, jakie zostały już zrealizowane w innych krajach europejskich, takich jak Wielka Brytania, Szwecja czy Niemcy - czytamy w oświadczeniu.
Jego autorzy stwierdzają, że jako reprezentanci środowisk przedsiębiorców z uwagą śledzą zmiany na rynku pocztowym w Polsce, w szczególności porządek funkcjonowania tej branży po wprowadzeniu nowej ustawy Prawo pocztowe, która weszła w życie 1 stycznia 2013 roku. - Popieramy dążenia do uwolnienia rynku usług pocztowych oraz do swobodnego rozwoju działalności gospodarczej i likwidacji monopolistycznych barier - czytamy w opinii. - Nasze szczególne wątpliwości, napisali pracodawcy, budzi skala krytyki podjętej jeszcze przed uzyskaniem możliwości rzeczywistej oceny działalności prywatnych podmiotów w ramach kontraktu na obsługę sądów. - Doceniamy innowacyjność prywatnych operatorów pocztowych i wyrażamy przekonanie, że może ona przynieść kolejne korzyści, zwłaszcza w obszarze dostępności placówek, zmiany systemowej rynku pocztowego w Polsce, jak również innowacyjnych rozwiązań. W szczególności podkreślić należy nowoczesne systemy informatyczne, które w istotny sposób mogą usprawnić pracę wymiaru sprawiedliwości i przyspieszyć przebieg postępowań sądowych. Dlatego wspieramy działania Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Niezależnych Operatorów Pocztowych oraz firm w nim zrzeszonych, które od wielu lat są zaangażowane w budowanie konkurencyjnych wzorców i nowoczesnych zasad na polskim rynku pocztowym, wspierając jego konkurencyjność i pozytywnie wpływając na obniżanie poziomu cen usług pocztowych. Jesteśmy przekonani, że niewielkie błędy, które pojawiły się na początku realizacji kontraktu, zostały lub zostaną w krótkim czasie wyeliminowane i nie wpływają one na wysoką ocenę świadczonych usług - napisano w dokumencie.
Jego sygnatariusze wyrażają też zaniepokojenie falą krytyki kwestionującej prawo podmiotu prywatnego do zabiegania o zamówienie publiczne, a tym samym podważającej prawo do konkurencji. - Chcemy podkreślić skalę istotnych oszczędności, jakie Skarb Państwa odnotuje tylko na jednym zamówieniu - dzięki dopuszczeniu konkurencji ze strony firm prywatnych: 84,5 mln zł tytułem niższej ceny kontraktu oraz aż 93,5 mln z tytułu podatku VAT. Jednocześnie zwracamy uwagę na fakt, że ustawodawca powinien wypracować jasne i przejrzyste procedury doręczeń - zwłaszcza w aspekcie tych przepisów prawa, które wzajemnie się wykluczają i są przyczyną wielu utrudnień dla nadawców, operatorów pocztowych i odbiorców korespondencji. W szczególności wskazujemy tu na różne tryby awizacji, różne druki zwrotnych potwierdzeń odbioru, różne druki awizo oraz różne zasady wydawania korespondencji awizowanej. Równa konkurencja - w tym w ramach zamówień publicznych - jak również rzetelna ocena działalności to fundamentalne prawo przedsiębiorców działających w Polsce. Tym samym wszelkie podmioty i instytucje publiczne powinny odpowiedzialnie i rzeczowo oceniać zmiany zachodzące na rynku pocztowym w Polsce - uważają przedsiębiorcy.