Jak pisze "Dziennik Gazeta Prawna", niechlubnej statystyce prowadzonej przez rzecznika finansowego – instytucję powołaną w ub.r. by bronić klientów rynku finansowego – przewodzą banki i ubezpieczyciele. Rzecznik Finansowy opublikował sprawozdanie ze swojej działalności w 2015 r. A w nim informacje o ponad 317 tys. reklamacji złożonych w bankach, firmach ubezpieczeniowych, domach maklerskich i TFI. Skąd więc milion? Sprawozdanie rzecznika obejmuje bardzo krótki okres: od początku października do końca roku. To wtedy ta instytucja zaczęła działać.

Najczęściej skarżą się klienci PKO BP, mBanku i banku ING. Tylko w tym pierwszym przez ostatnie trzy miesiące roku złożono ponad 42 tys. reklamacji. Ale stwierdzenie, że są one najgorsze pod względem jakości obsługi, byłoby uproszczeniem. W PKO BP prawie połowa reklamacji jest rozpatrywana korzystnie dla klienta, w mBanku ponad 70 proc., a w ING ponad 80 proc. Więcej>>>