Jak twierdzi Radosław Piekarz z firmy Opportune, jeden z twórców portalu, rynek usług profesjonalnych wart jest w Polsce co najmniej 8 mld złotych. – Czasy kryzysu pokazują, że o te 8 miliardów rozegra się batalia i wygrają firmy najbardziej innowacyjne, które nie będą bały się wychodzić do klienta, komunikując mu proste zasady współpracy, konkretną usługę i konkretną cenę.
Według autorów projektu to wychodzenie do klienta ma polegać na oferowaniu w nowym portalu wystandaryzowanych produktów lub usług mogących rozwiązać konkretne problemy określonego przedsiębiorcy lub grupy podobnych firm. Przykłady, które podają na podstawie już zgłoszonych do portalu ofert, to m.in. dokumentacja do rozliczania cen transferowych przez firmy określonego typu, przygotowanie dokumentów i przeprowadzenie rejestracji spółki, stworzenie regulaminu pracy, rejestracja znaku towarowego, stałe doradztwo prawne dla branży gospodarowania odpadami.
Portal nie będzie powszechnie dostępny, ma działać na zasadzie B2B, a włączenie się do wymiany informacji i usług będzie wymagało zarejestrowania się i weryfikacji ze strony administratora. Sprawdzana będzie tożsamość i wiarygodność zarówno szukających pomocy, jak i chętnych do jej udzielenia. Samo uczestnictwo w tej swego rodzaju giełdzie nie będzie odpłatne (dla doradców w przyszłości przewidziane jest niewielkie wpisowe) ale już usługi będą oferowane na zasadzie komercyjnej, a portal będzie się utrzymywał z prowizji od kwot uzyskanych przez usługodawców.
Kontakty pomiędzy kancelariami i innymi firmami z dziedziny doradztwa profesjonalnego nawiązywane będą w ten sposób, że zainteresowana taką pomocą firma zarejestruje się w portalu i określi problemy, dla których poszukuje rozwiązań. Na tej podstawie otrzymywać będzie oferty zarejestrowanych w portalu usługodawców – będące odpowiedzią wprost na postawione pytanie lub wskazaniem gotowego produktu, który jest oferowany grupie firm w podobnej sytuacji. Jak mówi Tomasz Kosieradzki, współautor projektu, na tego typu wystandaryzowane produkty twórcy portalu szczególnie liczą. Dlatego, że dla klientów mogą one być stosunkowo niedrogim sposobem na rozwiązanie określonego problemu, a dla kancelarii mogą oznaczać większy niż przy jednostkowej poradzie zarobek. – To nie będzie jednak zamykało drogi do bardziej szczegółowej współpracy klienta z doradcą, jeśli zajdzie taka potrzeba – dodaje.
Jak twierdzi Monika Muracka z firmy doradczej MDP Ewentum, nowy portal może być dobrym narzędziem do realizacji optymalnej strategii marketingowo-sprzedażowej w branży usług profesjonalnych. – To będzie miejsce wymiany informacji i dobijania targu pomiędzy tymi, którzy potrzebują pomocy i tymi, którzy mogą jej udzielić - mówi.