Według przepisów rozporządzenia z dnia 22 listopada 2011 r. (Dz. U. Nr 261, poz. 1558), minimalna suma gwarancji bankowej i ubezpieczeniowej, w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy, wynosi 1,2% całkowitej kwoty transakcji płatniczych wykonanych przez biuro usług płatniczych w okresie dwunastu miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym umowa gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej jest zawierana. Kwota ta nie może być jednak mniejsza niż 18 000 euro.
W przypadku umów zawieranych na okres przekraczający dwanaście miesięcy, minimalna kwota wyliczana według ww. zasady zwiększana jest o 0,1% za każdy kolejny miesiąc. Przepisy rozporządzenia określają również, kiedy powstaje obowiązek zawarcia umowy gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej. Przyjęto, że dochodzi do tego nie później niż w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia przez biuro usług płatniczych działalności w zakresie usług płatniczych. Rozporządzenie obowiązuje od 2 grudnia 2011 r.

Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line
Źródło: www.dziennikustaw.gov.pl