Dostosowanie przepisów Ordynacji podatkowej do ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne sprowadza się przede wszystkim do łatwiejszego kontaktu podatnika z urzędem skarbowym za pośrednictwem Internetu. Łatwiejsze ale i zarazem bezpieczne kontaktowanie się zapewnić ma elektroniczna skrzynka podawcza, urzędowe poświadczenia odbioru, a także identyfikacja użytkownika systemów teleinformatycznych.
Dla podatników najbardziej istotną zmianą jest jednak możliwość składania przed zainteresowanych wniosków o wydanie interpretacji indywidualnej również za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Dotychczas możliwe było składanie wniosku wyłącznie w wersji papierowej. Od 17 czerwca do wymienionego w art. 14h Ordynacji podatkowej katalogu przepisów mających odpowiednie zastosowanie w sprawach dotyczących interpretacji indywidualnych dodany został art. 168 Ordynacji podatkowej. Tym samy zainteresowany może złożyć wniosek o wydanie interpretacji przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu podatkowego. (Dz. U. Nr 64, poz. 565).

Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line