W dniu 25 stycznia 2011 r. w Dzienniku Urzędowym RP nr 17 opublikowano trzy rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji: z dnia 7 grudnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie powoływania obwodowych komisji wyborczych w wyborach Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej (poz. 85), z dnia 7 grudnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu zgłaszania kandydatów do obwodowych komisji do spraw referendum w referendum ogólnokrajowym oraz powoływania komisji (poz. 86) oraz z dnia 20 grudnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie powoływania obwodowych komisji wyborczych w wyborach do Sejmu i do Senatu (poz. 87). Powyższe rozporządzenia doprecyzowują zakres informacji podawanych przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w sprawie składu obwodowej komisji wyborczej bądź obwodowej komisji do spraw referendum.
Po wejściu w życie zmian informacja o składzie komisji obwodowej powinna zawierać jej numer, adres siedziby oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania (miejscowości) osób powołanych w jej skład. Rozporządzenia zmieniające zawierają też zaktualizowane wzory zgłoszenia kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych bądź komisji do spraw referendum.
Rozporządzenia wchodzą w życie po upływie 14 dni od opublikowania, tj. 9 lutego 2011 roku.

Artykuł pochodzi z Serwisu Samorządowego www.lex.pl/samorzad