17 września 2010 r. weszła w życie ustawa o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz o zmianie ustawy - Kodeks wykroczeń (Dz. U. Nr 106, poz. 672). Zmiany nią wprowadzone, w art. 38 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268 ze zm.), przewidują powołanie przez marszałka województwa zespołu oceniającego obiekty hotelarskie w zakresie spełniania wymagań przewidzianych ustawą. Wynagrodzenie członków zespołów oraz sposób i termin jego wypłaty określa minister właściwy do spraw turystyki w drodze rozporządzenia.
W dniu 14 września 2010 r. Minister Sportu i Turystyki wydał rozporządzenie w sprawie wynagrodzenia członków zespołów oceniających obiekty hotelarskie (Dz. U. Nr 172, poz. 1167). Rozporządzenie stanowi, iż członkowi zespołu przysługuje wynagrodzenie za przeprowadzenie oceny spełniania przez obiekt hotelarski wymagań niezbędnych do zaszeregowania go do odpowiedniego rodzaju i kategorii obiektów hotelarskich wysokości 100 zł. Do wypłaty wynagrodzenia zobowiązany jest marszałek województwa i jest ono wypłacane na rachunek wskazany przez członka zespołu lub w kasie urzędu marszałkowskiego, w terminie 30 dni od przeprowadzenia oceny.
Rozporządzenie weszło w życie z dniem ogłoszenia, tj. 22 września 2010 r.

Artykuł pochodzi z Serwisu Samorządowego www.lex.pl/samorzad