Obowiązuje już nowelizacja rozporzadzenia ministra sprawiedliwosci z 19 grudnia 2012 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i prokuraturze.
Zmienione rozporzadzenie doprecyzowało wymagania stawiane kandydatom na stanowiska urzędnicze w sądach i prokuraturach. Dyrektor sądu, lub prokurator kierujący jednostką organizacyjną prokuratury, określa wymagania dotyczące stanowiska pracy, na które jest przeprowadzany konkurs. Wymagania te powinny uwzględniać nie tylko rodzaj kwalifikacji niezbędnych do wykonywania zadań, ake także poziom wiedzy ogólnej i kultury osobistej.
Dodatkowo cenione będą zdolności analityczne, znajomość techniki pracy biurowej, w tym umiejętność posługiwania się sprzętem komputerowym, kreatywność, komunikatywność, odporność na stres oraz umiejętność pracy w zespole.

Podstawa: Dziennik Ustaw z 28 grudnia 2012 poz. 1490