W przyjętej 17 grudnia uchwale KRS zauważyła, że w uzasadnieniu projektu znajduje się stwierdzenie, że przepisy ustawy nie będą miały zastosowania do sędziów oraz prokuratorów (w wersji ustawy poprawionej przez Senat prokuratura ma podlegać redukcjom), jednakże w odniesieniu do prokuratury oraz jednostek sądownictwa wojskowego nie wynika to wprost z przepisów ustawy. Stosowanie zaś w powyższych jednostkach „racjonalizacji” zatrudnienia w stosunku do pracowników, innych niż prokuratorzy i sędziowie wojskowi - w ocenie Rady – może spowodować pogorszenie sprawności i terminowości prowadzonych postępowań przygotowawczych, funkcjonalności oraz organizacji prokuratur i tych sądów.
Zdaniem KRS, w przypadku wejścia w życie ustawy w wersji obejmującej także te jednostki zwalniani będą bardzo ważni dla postępowań przygotowawczych wysoko wyspecjalizowani pracownicy, tacy jak: analitycy kryminalni, asystenci, co może znaleźć odzwierciedlenie w jakości prowadzonych postępowań. Rada zauważyła ponadto, że wprowadzenie ustawy z dniem 1 stycznia 2011 r. naruszać będzie wartości konstytucyjne, jakimi są: odpowiedni okres vacatio legis oraz odpowiednie terminy dalszego procedowania przez Senat i Prezydenta RP.
Poprawki zgłoszone przez Senat (których treść nie została przekazana Krajowej Radzie Sądownictwa, a były jej członkom znane jedynie z informacji prasowych przewidują 10 proc.
redukcję zatrudnienia, która objęłaby struktury administracyjne jednostek prokuratury. - Takie ograniczenie zatrudnienia nie znajdzie odzwierciedlenia w wyższej efektywności pozostałych pracowników, jak zakłada ustawa, a wręcz odwrotnie może spowodować obniżenie jakości funkcjonowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury, czy
też sądownictwa wojskowego - czytamy w uchwale KRS.