To reakcja Komisji Nadzoru Finansowego na interwencję Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka z 6 sierpnia 2010 r., dotyczącą dostępu osób niepełnosprawnych do usług bankowych. Zdaniem Fundacji, na gruncie obecnie obecnie obowiązującego prawa doszło do wypracowania przez banki takich form zawierania umów - głównie w formie aktu notarialnego - które skutkować mogą ograniczeniem dostępu do usług bankowych oraz możliwości rozporządzania własnym majątkim przez osoby nie mogące czytać lub niewidome.
Komisja Nadzoru Finasowego  w odpowiedzi wskazała, że zasadnym jest rozważenie kwestii procesu kontaktu osób niewidomych z bankami oraz innymi podmiotami instytucjonalnymi rynku finansowego”. KNF uznała, sposób zawierania umów dotyczących usług bankowych powinien zapewnić należyty poziom ochrony przed nadużyciami, a jednocześnie nie powinien tworzyć sztucznych barier w dostępie do tych usług.
W swoim piśmie KNF poinformowała, że Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zamierza przeanalizować zasygnalizowane zagadnienia, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby podjąć odpowiednie środki w zakresie posiadanych uprawnień. Wskazano również, że „zasadnym jest uprzednie wypracowanie modelu rozwiązania, który byłby korzystny dla osób niewidomych”.