Jak informuje portal Biztok.pl, niezależnie od tego, czy firma ma 100 telewizorów, czy też nie ma ich wcale, będzie musiała wnieść opłatę audiowizualną. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji odchodzi od zasady, że płaci się za odbiornik.
- Opłata audiowizualna, nad którą pracuje Ministerstwo Kultury, a przy której my ekspercko pomagamy, odchodzi od zasady, że płaci się za odbiornik. Płaci się za usługę powszechną, którą jest nadawanie atrakcyjnego programu mediów publicznych - mówi Jan Dworak, prezes KRRiT.
Dworak unika jednoznacznej odpowiedzi. Jak twierdzi, trudno na tym etapie legislacyjnym wyznaczać konkretną stawkę. Sugeruje jednak, że osoby mające jednoosobowe firmy powinny płacić w granicach 10-20 zł miesięcznie, a więc mniej więcej tyle, co gospodarstwa domowe.
Rocznie od samozatrudnionych, których w Polsce jest ponad 2,2 mln, media publiczne dostać mogą od 266 do 532 mln zł. Więcej>>>
Czytaj także: Nowa powszechna opłata zastąpi abonament rtv>>>