W opublikowanym 5 lutego br. na stronie internetowej resortu dokumencie określono m.in. zasady utrwalania przebiegu imprezy masowej, minimalne wymagania techniczne dla urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk oraz sposób przechowywania tych materiałów. Projekt przewiduje, że obowiązkowej rejestracji obrazu i dźwięku na terenie imprezy masowej - poza sektorami dla jej uczestników - podlegają miejsca "w których może dojść do zakłócenia porządku publicznego", a w szczególności: kasy biletowe, bramy i furtki, ciągi komunikacyjne, parkingi, płyta boiska. Zarejestrowany w ten sposób materiał ma być przechowywany i udostępnione na każde żądanie m.in. policji, BOR i straży pożarnej.
W projekcie określono także wymogi, jakie powinni spełniać kierownicy do spraw bezpieczeństwa, służby porządkowe i służby informacyjne organizatora imprezy masowej w zakresie wyszkolenia i wyposażenia oraz warunki i sposoby ich działania. W porównaniu do obecnie obowiązującego rozporządzenia wprowadzono zmiany w tematyce szkoleń, które zobowiązani są odbyć członkowie ww. służb oraz kierownik do spraw bezpieczeństwa. Określona w projekcie tematyka szkoleń ma pozwolić na ujednolicenie standardów dla wszystkich członków służb porządkowych i służb informacyjnych, a także kierowników do spraw bezpieczeństwa oraz na wyeliminowanie ewentualnych uchybień w trakcie doboru na te stanowiska.
W projekcie nowym rozporządzeniu określone mają być również szczegółowe warunki i sposoby działania służb porządkowych w zakresie sprawdzania uprawnień osób do uczestnictwa w imprezie masowej, sposobów legitymowania oraz przeglądania zawartości ich bagaży i odzieży, a także postępowania wobec osób zakłócających przebieg imprezy masowej. Służby te będą uprawnione do wezwania osoby uczestniczącej w imprezie masowej do okazania zawartości bagażu lub odzieży. W przypadku stwierdzenia przedmiotów, których wnoszenie i posiadanie na imprezie masowej jest zabronione, członek służby porządkowej będzie zobowiązany odmówić wpuszczenia na imprezę takiej osoby, lub usunięcia jej z imprezy.