Webinarium odbędzie się 27 stycznia 2015 r., w godz. 11.00-12.00, a jego celem jest przedstawienie zmian wynikających z ustawy o prawach konsumenta w zakresie procedury reklamacji, odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz poza lokalem przedsiębiorstwa, gwarancji przy sprzedaży.

Czytaj Nowa ustawa o prawach konsumenta ostatecznie uchwalona>>>

Szkolenie poprowadzi Jaromir Ćwikła, doktorant na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Szef działu Prawo i Politologia w czasopiśmie naukowym Pro Fide Rege et Lege. Współzałożyciel i członek zarządu Towarzystwa Naukowego Myśli Politycznej i Prawnej. W przeszłości wykładowca akademicki. Ekspert prawa konsumenckiego. Autor publikacji z zakresu prawa administracyjnego i konsumenckiego. Redaktor publikacji LEX Navigator dla Firm.
Jak przypomina ekspert, ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta jest wynikiem konieczności implementacji do krajowego porządku prawnego Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniającej dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylającej dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady. Celem Dyrektywy jest uproszczenie i ujednolicenie unijnych przepisów konsumenckich, a także likwidacja luk w prawie oraz usunięcie niespójności w obrębie kilku aktów prawnych. Państwom członkowskim pozostawiono jednak margines swobody w rozstrzyganiu pewnych kwestii na gruncie prawa krajowego. Wejście w życie nowej ustawy spowodowało uchylenie dwóch głównych aktów dotyczących relacji konsument- przedsiębiorca:
-ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej,
-ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
Jednocześnie wprowadzono konieczne zmiany do kodeksu cywilnego.
Więcej o szkoleniu>>>

ID produktu: 40121799 Rok wydania: 2014
Autor: Konrad Kohutek,Małgorzata Sieradzka
Tytuł: Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz>>>