Podczas spotkania ustalono wspólne stanowisko w kwestii szkoleń i egzaminów dla taksówkarzy i licencji taksówkarskich. Gminy będą mogły w uchwałach, w zależności od sytuacji w danych gminach, określić m.in. częstotliwość egzaminów (ale nie rzadziej, niż raz w roku), program szkolenia w wymiarze nieprzekraczającym 20 godzin, sposób powoływania komisji egzaminacyjnej i egzaminowania, zakres wiedzy wymagany na egzaminie oraz koszty szkolenia i egzaminowania (łączna ich wartość nie może przekroczyć 50 proc. płacy minimalnej).
O ile gminy nie podejmą uchwały o egzaminie, licencje taksówkarską otrzyma każda osoba, które nie była karana za przestępstwa umyślne przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, wiarygodności dokumentów lub środowisku, przeciwko życiu i zdrowiu oraz przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, posiada prawo jazy, odpowiedni samochód i badania lekarskie.
- Bardzo się cieszę z porozumienia, które udało nam się dzisiaj osiągnąć w kwestii deregulacji zawodu taksówkarza. To pokazuje, że konsultacje i dialog pozwalają na osiągnięcie rozwiązań korzystnych dla wszystkich stron – powiedział podczas spotkania minister Jarosław Gowin.
Z kolei Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy zapewnił, że te ustalenia akceptowane są nie tylko przez samorząd Warszawy, ale także władze Wrocławia i Poznania.
W spotkaniu w MS środowisko taksówkarzy reprezentowali - Paweł Biedrzycki, prezes Zrzeszenia Transportu Prywatnego m.st. Warszawy i Michał Więckowski, przewodniczący Międzyzakładowej Komisji Taksówkarzy Zawodowych m. st. Warszawy NSZZ Solidarność, zaś samorząd Warszawy Michał Olszewski, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy i Joanna Tymińska, dyrektor Biura Działalności Gospodarczej i Zezwoleń Urzędu m. st. Warszawy.