UOKiK - w wyniku kontroli, przeprowadzonej u 34 przedsiębiorców zakwestionował aż 77 zachowań, w tym także związanych z windykacją należności. Stosowana przez firmy praktyka polegała na nieprecyzyjnym określeniu w kontrakcie konsekwencji braku spłaty rat za towar. Często określano tylko maksymalną stawkę, jaką konsument może zapłacić np. za to, że przedstawiciel przedsiębiorcy złoży mu wizytę w celu omówienia dalszych spłat. Z umów nie wynikało jakie konkretnie działania może stosować firma i ile będzie to kosztować.
Wiele z zakwestionowanych postanowień dotyczyło ograniczania prawa odstąpienia od umowy. Prezes Urzędu ustaliła także, że niektórzy przedsiębiorcy nie wręczają konsumentom obowiązkowego formularza odstąpienia od umowy, albo informują o tej możliwości bardzo małą, trudną do odczytania czcionką. W związku z tym klienci, w tym wielu seniorów, mogło nie dowiedzieć się o przysługujących im prawach. Częstą praktyką było także zobowiązanie konsumenta do zwrotu towaru w siedzibie firmy, co mogło być dla niego problematyczne.

Źródło: www.uokik.gov.pl