Dziennikarzowi Cezaremu Łazarewiczowi udało się prześledzić, jak zablokowano liberalizację jednej z najbardziej restrykcyjnych w Europie ustaw o recyklingu i utylizacji akumulatorów. Uczestnicy akcji najczęściej byli nieświadomi tego, że działają nie na rzecz środowiska, ale polskiego giganta w tej branży.
Spółka obawiająca się nowej ustawy próbowała przeciwstawić się zmianie, jednak jej argumenty nie przebijały się do szerszej opinii. Firma PR zaproponowała przeprowadzenie kampanii, która powstrzyma niekorzystne dla spółki zmiany i zachowa dotychczasowe zapisy ustawy. Aby się to udało, kampania musiała wyglądać na spontaniczną akcję społeczną, w której zleceniodawca będzie niewidoczny. Zgodnie z założeniami, finalnie to oburzone społeczeństwo wspólnie z dziennikarzami i politykami mieli zablokować zmiany w ustawie.
W wyniku przeprowadzonej akcji resort środowska wycofał projekt. Więcej>>>