25 grudnia w Polsce zacznie obowiązywać nowa ustawa o prawach konsumenta, która zrównuje uprawnienia mieszkańców wszystkich państw UE. Wiadomo o tym od dawna, ale jedni z najbardziej zainteresowanych, czyli sklepy internetowe, wydają się kompletnie nieprzygotowane.
Więcej: Prezydent podpisał ustawę o prawach konsumenta>>>
Tymczasem konsumenci zyskają nowe prawa, jak choćby wydłużony do 14 dni czas na zwrot zakupionych w sieci towarów bez podawania żadnego powodu. Sklep musi kupującego o takim uprawnieniu jasno poinformować – w przeciwnym wypadku konsument będzie mógł zwrócić towar w ciągu roku od zakupu.
Na razie 30 proc. e-sklepów nawet nie wie, że zmiany wejdą w życie, wynika z badania porównywarki Ceneo. Więcej: Rzeczpospolita>>>
E-sklepy zaskoczone nowymi prawami konsumentów
Większość handlowców nie dostosuje się na czas do przepisów zwiększających prawa konsumentów. Co trzeci nawet nie wie, że coś się zmienia.