Ze strony DZP doradztwo w procesie zawierania joint venture pomiędzy MTU Aero Engines AG a Lufthansa Technik AG prowadzone było przez ekspertów z Praktyki Infrastruktury i Energetyki Marcina Krakowiaka, szefa i partnera oraz dr Krzysztofa Fliszkiewicza, senior associate.
Kontrakt, który zastąpił wstępne porozumienie w sprawie ogólnych zasad współpracy podpisane w lutym 2017 r., został sfinalizowany przez obie spółki 4 grudnia. Każdy z partnerów będzie miał 50-proc. udziałów w nowo powstałej spółce.
Spółka EME Aero będzie mieć siedzibę w Polsce i w przyszłości zatrudni ponad 800 pracowników. Obie strony w ramach wspólnego przedsięwzięcia zainwestują do 2020 r. łączną kwotę około 150 milionów euro.
EME Aero będzie zajmować się konserwacją, przeglądami i naprawą lotniczych silników, wytwarzanych przez amerykańską firmę Pratt&Witney. To silniki wykorzystywane m.in. w samolotach Airbus A320neo, którymi lata m.in.Lufthansa. Stosowane są też w samolotach serii Bombardier CS.
DZP pomaga przy tworzeniu firmy remontującej silniki lotnicze
Niemiecki producent zespołów napędowych dla lotnictwa wojskowego i cywilnego firma MTU Aero Engines AG z Monachium i największy przewoźnik Lufthansa Technik AG utworzyły wna początku grudnia spółkę joint venture pod nazwą EME Aero sp. z o.o. Doradcą prawnym była kanbcelaria DZP.