Rozporządzenie reguluje sposób doręczenia przesyłki sądowej przez pełnomocnika pocztowego. Jest to nowa instytucja wprowadzona ustawą z 16 września 2011 roku.
Zmieniony art.132 kpc ( z par.1 prim) wszedł w życie 3 maja, a wiec należało dostosować do niego istniejące rozporządzenie.
A wiec zgodnie z nowelizacją pracownik operatora, pracownik sądowej służby doręczeniowej, osoba zatrudniona w sądzie lub komornik, zwani dalej „doręczającym”, wpisuje na formularzu potwierdzenia odbioru datę doręczenia przesyłki, imię i nazwisko odbiorcy i zaznacza sposób doręczenia, co potwierdza własnoręcznym podpisem. Na przesyłce doręczający wpisuje datę doręczenia, co potwierdza własnoręcznym podpisem.”
Osobą uprawnioną do odbioru przesyłki złożonej w:
1) placówce pocztowej operatora lub w urzędzie gminy jest:
a) adresat,
b) osoba uprawniona do reprezentacji przed sądem adresata będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej,
c) upoważniony pracownik adresata będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości
prawnej,
d) upoważniony pracownik.
Zmieniono także formularz opisujący przesłaną przesyłkę.  Rozporządzenie wchodzi  w życie w ciągu siedmiu dni.
 

Podstawa prawna: rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości
z dnia 19 czerwca 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych
w postępowaniu cywilnym, Dz.U.z 4 lipca 2012, poz. 758