Firma ogłosiła dziś, że uruchomi ten serwis w pierwszej połowie 2017 roku.

Nowa platforma Dentons będzie zrzeszać różnej wielkości firmy i organizacje wspierające klientów w zakresie relacji z instytucjami rządowymi i opinią publiczną poprzez działania lobbingowe, działania z zakresu public relations, reklamę, oddolne inicjatywy społeczne, angażowanie liderów opinii publicznej, badania sondażowe oraz media społecznościowe.

- Dentons wspiera i reprezentuje klientów w sądach, a także w oczach opinii publicznej. W dzisiejszym świecie, w którym media, zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne, mają ogromne znaczenie, konieczne jest łączenie oferowanych klientom usług, takich jak doradztwo prawne i public affairs. Tworząc sieć firm zajmujących się public affairs poszerzamy naszą ofertę w tej dziedzinie, zapewniając klientom na całym świecie dostęp do kompleksowego doradztwa w jednym miejscu - powiedział Joe Andrew, globalny przewodniczący Rady Dentons.

- W dzisiejszej dynamicznie zmieniającej się i globalnej rzeczywistości, ilość staje się wyznacznikiem jakości. Niezależnie od tego, jak duża jest dana kancelaria czy firma doradcza, żadna z nich nie jest w stanie samodzielnie doradzać klientom w każdym miejscu na świecie. Abyśmy mogli doradzać naszym klientom niezależnie od miejsca prowadzenia przez nich działalności, potrzebujemy doświadczonych profesjonalistów, znających się na aspektach regulacyjnych, biznesowych, jak i ekonomicznych, charakterystycznych dla danych regionów. Dlatego też postanowiliśmy stworzyć Nextlaw Global Referral Network i Nextlaw Global Public Affairs Network. Naszym celem jest oferowanie klientom dostępu do najbardziej utalentowanych prawników i specjalistów public affairs na świecie - dodaje Joe Andrew.

- W skali globalnej Nextlaw Global Public Affairs Network nie tylko przyniesie korzyść naszym klientom, ale także stworzy wiele możliwości biznesowych firmom członkowskim, umożliwiając im dostęp do potencjalnych klientów. W sektorze public affairs funkcjonuje około 20 wpływowych globalnych i regionalnych firm, a także tysiące mniejszych podmiotów, aktywnych na poziomie lokalnym. Dzięki Nextlaw Global Public Affairs Network jesteśmy w stanie skupić te podmioty w jednym miejscu, z korzyścią dla klientów. Sieć oferuje to, co najlepsze z obu światów – prawniczego i public affairs. Tworzymy platformę, dzięki której klienci mają pewność, że otrzymają najwyższej jakości usługi niezależnie od miejsca prowadzenia działalności - mów Elliott Portnoy, globalny partner zarządzający Dentons.

Sieć wykorzystywać będzie platformę technologiczną zaprojektowaną i stworzoną pod kątem Nextlaw Global Referral Network, która została uruchomiona 5 października br. i aktualnie liczy 300 firm prawniczych. Platforma technologiczna Nextlaw Global Public Affairs Network umożliwi firmom członkowskim łatwy przegląd możliwości innych członków, a także wzajemne udzielanie rekomendacji. Członkostwo w sieci nie wiąże się z żadnymi opłatami dla firm public affairs. Członkami sieci mogą być różne firmy działające na danym rynku. Celem jest stworzenie największej i najbardziej wszechstronnej sieci firm public affairs na świecie.

- Dla wielu firm public affairs to działania wielopłaszczyznowe, niezwykle istotne z punktu widzenia sukcesu ich firmy. Niezależnie od tego, czy chodzi o planowanie działań regulacyjnych w Europie po Brexicie, zrozumienie nowych propozycji dotyczących polityki administracyjnej w Stanach Zjednoczonych, czy przygotowanie się na inicjatywy handlowe z Kanady lub Chin, Nextlaw Global Public Affairs Network pomoże klientom przebrnąć przez złożone zagadnienia sektora publicznego. Jesteśmy na etapie zapraszania najlepszych firm na świecie działających w obszarze public affairs do przyłączenia się do sieci. Reakcja jest bardzo pozytywna - powiedział Paul Hatch, partner zarządzający Nextlaw Global Public Affairs.

Jak informują organizatorzy projektu, jakość usług oferowanych przez firmy członkowskie będzie oceniana w oparciu o liczne kryteria, w tym opinie klientów, niezależne rankingi jakościowe tworzone przez podmioty trzecie, zdobyte nagrody i rekomendacje pozostałych członków oraz doświadczenie w sektorze. Celem sieci jest umożliwienie firmom członkowskim lepszej obsługi klientów dzięki relacjom z innymi członkami sieci.