- W roku 1989, kiedy nastąpiło połączenie Deloitte Haskins & Sells and Touche Ross & Co. i przekształcenie w nowoczesną organizację, byliśmy najmniejsi z Wielkiej Ósemki. Osiągnięcie największych rozmiarów na rynku nigdy nie było naszym celem, chcieliśmy jedynie być najlepsi, stanowić standard jakości – powiedział Jim Quigley, prezes DTTL. - Nasi fachowcy dążą do osiągnięcia tego celu świadcząc usługi wysokiej jakości, na prawdziwie światowym poziomie i rygorystycznie przestrzegając zasad odpowiedzialności społecznej biznesu. Ich zaangażowanie w rozwój kultury firmy i w podtrzymanie jej wartości pozwoliło przekształcić Deloitte w światowego lidera profesjonalnych usług doradczych. To decydująca chwila w historii naszej firmy.
Firma zawsze dążyła do zajęcia pozycji zdecydowanego lidera w swojej branży. W ciągu ostatnich pięciu lat była najszybciej rozwijającą się organizacją prywatną świadczącą usługi profesjonalne w Wielkiej Czwórce klasyfikowaną według generowanych przychodów. W latach 2005-2009 roczne tempo rozwoju Deloitte było o 2,7 do 3,3 punktów procentowych wyższe niż tempo rozwoju konkurencji. Firma osiągnęła pozycję lidera dzięki umiejętnemu połączeniu wzrostu organicznego, przejęć strategicznych, wysokiej jakości standardów oraz odważnych inwestycji w rynki priorytetowe i wschodzące.
„Konsekwentne realizowanie strategii podnoszenia jakość świadczonych usług przekłada się na wyniki Deloitte także w Polsce. Nasi Klienci doceniają kompetencje, profesjonalizm i światowy standard usług jaki możemy im zaoferować" – mówi Marek Metrycki, Prezes Deloitte w Polsce oraz krajach bałtyckich

Inwestycje
Dążąc do wykorzystania sprzyjającego trendu DTTL i firmy członkowskie przeznaczyły ponad 1 mld USD na inwestycje strategiczne planowane na okres najbliższych pięciu lat. Inwestycje te obejmują wprowadzenie nowych, innowacyjnych usług oraz ofert multidyscyplinarnych, zwiększenie zasięgu na wybranych rynkach wschodzących i priorytetowych, zatrudnianie nowych talentów oraz podnoszenie kwalifikacji merytorycznych kadr Deloitte na całym świecie.
Ponad 500 mln USD inwestycji w następujące rynki priorytetowe: Brazylia, Chiny, Indie, Japonia, Bliski Wschód, Rosja, Azja południowo-wschodnia oraz niektóre kraje europejskie.
Około 400 mln USD inwestycji w podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników firmy zatrudnionych w globalnej sieci usług w celu umożliwienia odpowiedniego zaspokajania potrzeb klientów w zmieniających się warunkach gospodarczych. Kwota ta obejmuje 300 mln USD inwestycji w Uniwersytet Deloitte, ultranowoczesną placówkę badawczo-rozwojową zlokalizowaną w Teksasie, w okolicy Dallas (planowane otwarcie w 2011 roku). Deloitte planuje również zatrudnienie ponad 250 tys. pracowników w okresie najbliższych pięciu lat.
Ponad 100 mln USD zostanie zainwestowane w nową globalną strategię firmy „As One”. Jest ona pomyślana jako odpowiedź na coraz bardziej złożone oczekiwania klientów, a zarazem jako zwiększenie zdolności sieci do świadczenia jednolitej, wysokiej jakości usług niezależnie od położenia geograficznego i sytuacji gospodarczej.
Inwestycja w kwocie ponad 300 mln USD w Deloitte Audyt. Audyt jest podstawowym elementem portfela usług, w którym klientem priorytetowym pod względem jakości, technologii i metodologii obsługi z uwzględnieniem czynników regulacyjnych, ekonomicznych i innej natury są w dalszym ciągu fundusze inwestycyjne.
Inne inwestycje będą obejmować programy szkoleniowe i rozwojowe przeznaczone dla partnerów z firm członkowskich.
- Ponieważ zarówno sytuacja rynkowa, jak i ogólna sytuacja gospodarcza ulegają ciągłym zmianom, Deloitte koncentruje się na osiągnięciu takiej skali i zakresu działania, by móc sprostać wyzwaniom wynikającym ze złożonego charakteru oczekiwań klientów i ułatwić im dzięki temu wykorzystanie możliwości poszerzania prowadzonej działalności – powiedział Manoj Singh, Global Managing Director, DTTL Operations.

Nowa strategia jest ukierunkowana na zwiększanie skali i zasięgu działalności firm członkowskich Deloitte ze szczególnym uwzględnieniem rynków priorytetowych i jednolitych standardów obsługi. Duża część środków przeznaczonych na realizację tej strategii posłuży do poszerzenia oferty usługowej firm członkowskich, między innymi przekształcenia modeli obsługi klientów dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań technologicznych i wprowadzeniu dodatkowych usług (np. analityki), a także rozpoznawaniu innowacyjnych możliwości zwiększenia zasięgu działania. Strategia „As One” skupia się na rynkach priorytetowych i strategicznego znaczenia, takich jak Indie czy Chiny.
- Prawdziwa siła naszej strategii polega na połączeniu kwalifikacji i możliwości reprezentowanych przez poszczególne firmy członkowskie, dzięki czemu dysponujemy wyjątkowym doświadczeniem w zakresie współpracy z klientami – powiedział John Connolly, DTTL Chairman and Deloitte United Kingdom CEO.

Źródło: Deloitte