Powołując się na ustawę o dostępie do informacji publicznej, chciała również poznać koszty funkcjonowania Zarządu Ochrony Świadka Koronnego Centralnego Biura Śledczego oraz jaki jest przeciętny koszt jednego programu ochrony. Świadkiem koronnym może być skruszony gangster, który ujawni grupę przestępczą i jej członków.
Rozpatrując po raz pierwszy skargę HFPC, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uznał , że były przesłanki odmowy udzielenia informacji, gdyż chodzi o informacje niejawne, objęte tajemnicą służbową. W skardze kasacyjnej od tego wyroku Fundacja zarzuciła, że WSA w sposób dowolny przesądził, iż informacje, o których udostępnienie ubiega się HFPC, mieszczą się w tym zarządzeniu. Skoro ma ono charakter niejawny, nie można także ustalić prawnej podstawy jego wydania.
Uwzględniając skargę kasacyjną, NSA stwierdził m.in., że ani z wyroku WSA, ani z akt sprawy nie wynika, ażeby sąd zapoznał się ze wspomnianym zarządzeniem MSWiA. Tymczasem było to niezbędne do wyjaśnienia istotnych wątpliwości i oceny odmownych decyzji.
Sprawa wróciła więc do WSA. Podczas dzisiejszej (29.03.2011 r.) rozprawy okazało się jednak, że sąd nie może wykonać wiążących wskazań NSA. W odpowiedzi na zobowiązanie do przedłożenia zarządzenia komendant główny policji doręczył bowiem postanowienie: "Nie udostępniam dla potrzeb WSA w Warszawie zarządzenia z 10 stycznia 2005 r. w sprawie zasad tworzenia i gospodarowania funduszem operacyjnym. Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania, jest ostateczna i nie zawiera uzasadnienia" - stwierdzał dokument podpisany z upoważnienia ministra przez wiceministra spraw wewnętrznych i administracji Adama Rapackiego.

Źródło: Rzeczpospolita