Radcowie prawni będą mogli podawać dużo więcej informacji o swej działalności niż dotychczas. Zasady etyki zawodu zostały zliberalizowane przez zakończony VIII Zjazd Krajowej Rady Radców Prawnych. Nowo wybrany prezes Maciej Bobrowicz zapowiada zmianę wizerunku tej korporacji, intensywne dokształcanie, skrócenie aplikacji radcowskiej i informatyzację.

Zdaniem Macieja Bobrowicza radcy prawni muszą mieć szeroki dostęp do informacji co robi KRRP. Stąd pomysł, aby stworzyć intranet, wewnętrzną sieć między kancelariami i samorządami okręgowymi. Nowy prezes chciałby też poprawić wizerunek samorządu radcowskiego. W tej chwili trwają poszukiwania specjalistów, którzy mieliby zadbać o wizerunek korporacji. Maciej Bobrowicz zapowiada również intensywne włączenie się w pracę nad ustawą o radcach prawnych, aby ułatwić młodym prawnikom dostęp do rynku.

- Będziemy intensywnie pracować nad konstrukcją nowej ustawy. Taki jest wymóg czasu, w którym żyjemy. Wykształcenie prawników powinno odbywać się jak do tej pory w formie aplikacji, ale w skróconym okresie. Położymy nacisk na praktyczne strony kształcenia. Chcemy uczyć nie tylko prawa, ale praktycznego wykonywania zawodu, a więc także negocjacji, mediacji. Chcemy uczyć komunikować się z otoczeniem – mówi Maciej Bobrowicz.  Maciej Bobrowicz zamierza również wpisać obowiązek dokształcania się radców prawnych do zasad etyki. Głośno mówi również o wprowadzeniu e-learnignu. - Ta sprawa związana jest z unijną dyrektywą usługową, zapewniającą wysokie standardy także pomocy prawnej – twierdzi Bobrowicz.

VIII Krajowy Zjazd Radców Prawnych uchwalił "Kodeks Etyki Radcy Prawnego", który wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i z tym dniem zastąpi obowiązujące od 1995 roku "Zasady Etyki Radcy Prawnego". Istotnym novum, zawartym w tej regulacji jest dopuszczenie reklamowania się przez radców prawnych. Przepisy dotyczące tej kwestii zawarte są w rodziale "Informowanie", i z zastrzeżeniem nielicznych wyjątków dopuszczają one podejmowanie działań reklamowych i marketingowych przez radców prawnych. Poza powyższym Kodeks reguluje zawiera delegacje dla uregulowania kwestii udziału w rankingach oraz sponsoringu przez kancelarie prawne.” Maciej Bobrowicz od początku był zwolennikiem poluzowania zasad etyki i dopuszczenia reklamy w ograniczonym zakresie w koporacji radców prawnych. - Chcemy powiedzieć wprost: wszystko jest informacją handlową, w tym również reklama. Natomiast barierą, która mówi, jakie informacje są zabronione, a które są dozwolone, zawsze będzie godność wykonywania zawodu – uważa Bobrowicz.
.
Maciej Bobrowicz jest radcą prawnym od 1983 roku. Jest autorem książek o mediacji i marketingu usług prawnych, mediator i organizator wielu konferencji międzynarodowych. Założyciel Polskiego Stowarzyszenia Mediacji Gospodarczych.