Krajowa Rada Sądownictwa stwierdza w uchwale, że przedstawione projekty planów finansowych sądów powszechnych i sądów wojskowych uwzględniają racjonalizację wydatków w dobie kryzysu finansowego.
Krajowa Rada Sądownictwa akceptuje je więc co do zasady, zaznaczając jednak, że wysokość przewidzianych  środków nie pozwala, w przekonaniu Rady, na znaczące likwidowanie zaległości nie załatwionych dotychczas spraw.

Urzędnicy sądowi gorzej opłacani
Poważnym i niedopuszczalnym uchybieniem przedstawionych planów jest nieuwzględnienie waloryzacji wynagrodzeń sędziowskich.
Zaniepokojenie Krajowej Rady Sądownictwa budzi sytuacja finansowa urzędników, asystentów i pracowników obsługi. Po pierwsze pomiędzy poszczególnymi apelacjami występują znaczące rozbieżności w wysokości wynagrodzeń w tych grupach zawodowych. Po drugie od wielu lat następuje realne obniżenie wynagrodzeń pomimo zwiększonego zakresu zadań wypełnianych przez urzędników sądowych i zwiększenie
wymogów w zakresie kwalifikacji zawodowych.
Krajowa Rada Sądownictwa apeluje o rozwiązanie palącej kwestii wynagrodzeń asystentów. Możliwość urealnienia ich wynagrodzeń zgodnie z rozporządzeniem
Ministra Sprawiedliwości z 11 kwietnia 2012 r. w sprawie wynagrodzenia zasadniczego asystentów sędziów pozostaje pustą deklaracją wobec niezabezpieczenia na ten cel
odpowiednich środków finansowych.

Brak klimatyzacji i parkingów
Zapowiedziane przez Ministra Sprawiedliwości znaczące zwiększenie zatrudnienia sędziów, asystentów i urzędników w okręgu apelacji Sądu Apelacyjnego w Warszawie nie znalazło żadnego odzwierciedlenia w planie finansowym (tak w zakresie wydatków osobowych jak i wydatków rzeczowych).
Zdaniem KRS niezrozumiałe jest utrzymanie przy projektach nowych budynków wymiaru sprawiedliwości zakazów ich klimatyzowania i poważnych ograniczeń w zakresie budowy parkingów. Te ograniczenia bardzo negatywnie wpływają na warunki i wydajność pracy i ograniczają dostępność do sądów, w konsekwencji wydłużają tok rozpoznawania spraw. Zaniepokojenie budzi także nieuwzględnienie w planach wydatków kosztów związanych ze znaczącym rozbudowaniem w skali całego kraju struktury informatycznej.
 

Źródło: uchwałą KRS z 17 lipca 2012 r.