Wyrokiem z 9 sierpnia 2010 r. Sąd Okręgowy w Warszawie (sąd II instancji) podzielił stanowisko Sądu Rejonowego dla Warszawy - Śródmieścia w Warszawie, że BRE Bank S.A. jest odpowiedzialny za szkodę poniesioną przez klienta banku, w wyniku kradzieży środków z rachunku bankowego klienta przy użyciu danych zeskanowanych z karty płatniczej klienta ("skimming") i zobowiązał bank do zwrotu klientowi skradzionej kwoty. Sądy obu instancji przyznały, że wydając klientowi kartę przestarzałej technologii, niezabezpieczoną mikroprocesorem, bank nie zadbał o bezpieczeństwo transakcji z użyciem kart płatniczych, do czego jest zobowiązany i jest podmiotem odpowiedzialnym za szkody poniesione przez klienta w wyniku kradzieży. W sprawie tej kancelarię reprezentowała Karolina Pigłowska, aplikantka radcowska.
Bank odpowiada za swoje karty
Banki mają wpływ na bezpieczeństwo transakcji z użyciem kart płatniczych, są więc odpowiedzialne za szkody poniesione przez klientów. Tak uznały sądy obu instancji w sprawie z powództwa klienta banku, reprezentowanego przez Marek Musioł Kancelarię Prawniczą przeciwko BRE Bank S.A.