Jak pisze „Gazeta Wyborcza”, gdy tylko Komisja Europejska zatwierdzi dwa rozporządzenia ministra infrastruktury i rozwoju znoszące zakaz rejestracji w Polsce samochodów osobowych z kierownicą po prawej stronie, rozporządzenia zostaną podpisane i dwa tygodnie później wejdą w życie.
Do tej pory auta z kierownicą po prawej stronie można było zobaczyć na polskich drogach tylko sporadycznie. To dlatego, że na jazdę takim samochodem właściciele musieli dostać specjalne pozwolenie. Co roku było więc ich rejestrowanych zaledwie kilkanaście-kilkadziesiąt sztuk. Do tej pory były to wyłącznie auta unikatowe lub historyczne, zarejestrowane jako zabytkowe. Teraz to się zmieni. Wszystko przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości, który w zeszłym roku uznał ten zakaz za sprzeczny z prawem unijnym.
Czytaj: ETS: Polska ma rejestrować samochody z kierownicą po prawej stronie>>>

Ubezpieczyciele i eksperci zwracają uwagę, że auta z kierownicą po prawej stronie przyczynią się do wzrostu liczby wypadków. - W Polsce przeważają drogi jednojezdniowe, co ma duże znaczenie przy takich autach - mówi "Wyborczej" Marcin Tarczyński, analityk PIU. Taki sam pogląd Izba przesłała do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.
Potwierdzają to badania przeprowadzone w Kanadzie. - Częstotliwość wypadków wzrasta wtedy o 40 proc. Będą to zazwyczaj zderzenia czołowe - mówi "Wyborczej" Wojciech Choszcz z biura ubezpieczeń indywidualnych Ergo Hestii. Więcej>>>