Jeszcze nie tak dawno przekazywanie informacji na temat kancelarii było możliwe w kontakcie bezpośrednim, przez wizytówki/ulotki/broszury/ prospekty albo korespondencję w tradycyjnej, papierowej formie. Wraz z upowszechnieniem Internetu komunikację pisemną zastąpiła elektroniczna – pojawiła się możliwość wysyłania e-maili, newslettterów i zaprezentowania się na stronach internetowych. Następnie powstały portale społecznościowe, fora dyskusyjne i blogi. Równolegle rozwinęła się telefonia komórkowa ułatwiająca bycie w kontakcie niezależnie od miejsca, z możliwością wysyłania wiadomości tekstowych i obrazkowych, aż po dzisiejsze smartfony i tablety, które dają nieograniczone możliwości bycia i dotarcia niemal wszędzie.  Prezentacja oferty usług nie musi ograniczać się już do papierowego folderu, warto ją zastąpić np. prezentacją multimedialną, czy filmem.

Niektóre narzędzia komunikacji z klientem pozostają oczywiście nadal skuteczne – publikacje prasowe z wypowiedziami eksperckimi, wystąpienia podczas konferencji i szkoleń, to ciągle dobry sposób na budowanie wizerunku profesjonalisty i zdobycie nowych zleceń. Klienci mogą dowiedzieć się o kancelarii dzięki prasie, telewizji i portalom internetowym – dzisiaj nie jest rzeczą niemożliwą nawiązanie współpracy z lokalną rozgłośnią radiową lub stacją telewizyjną i wystąpienie w charakterze eksperta w zakresie skomplikowanych problemach podatkowych.

Wideokonferencje, czaty, komunikatory, sms-y, to coraz bardziej powszechne kanały komunikacji z klientami. Warto otworzyć się na nie, i dać klientowi możliwość wyboru tej, która najbardziej mu odpowiada.