Jak potraktować fakturę na zakup biletów wstępu na basen, gdy te z kolei rozdawane są nieodpłatnie gościom hotelowym?
Jesteśmy spółką z o.o., a basen nie jest naszą własnością.
Zakup biletów na basen, rozdawanych przez hotel klientom, ma charakter wydatku promocyjnego i może być ujęty jako koszt uzyskania przychodów.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) - dalej u.p.d.o.p. –kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych wprost przez ustawodawcę. Zakup biletów przez hotel w celu ich nieodpłatnego przekazania klientom (gościom hotelowym) ma służyć podniesieniu atrakcyjności oferty, a zatem – zwiększeniu uzyskiwanych przychodów. Jako taki wydatek może być uznany za koszt uzyskania przychodów.