Sprawa dotyczyła spółki, która zawarła umowę z Powiatowym Urzędem Pracy. Przedmiotem tej umowy było określenie szczegółowych warunków refundacji części kosztów poniesionych na wynagrodzenie, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych do 30. roku życia – na podstawie ustawy z 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Na podstawie tej umowy urząd zobowiązał się do refundacji przez okres 12 miesięcy części kosztów wynagrodzenia, nagród oraz składek na ubezpieczenia społeczne poniesionych przez Spółkę w kwocie 1800,00 zł + 328,68 zł miesięcznie. Refundacja, o której mowa, stanowi pomoc de minimis. Zatrudniony pracownik otrzymał umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, a jego wynagrodzenie wynosi 1850 zł brutto. Składki na ubezpieczenie społeczne, ponoszone przez spółkę z tytułu tejże umowy o pracę, wynoszą 384,99 zł. Wynagrodzenia wypłacane są do 10 dnia następnego miesiąca i podatkowo ujmowane są w kosztach uzyskania przychodu w miesiącu, którego dotyczą. Natomiast refundację Spółka otrzymuje w miesiącu następującym po miesiącu, którego refundacja dotyczy.

Spółka uważa, że prawidłowo nie zalicza do przychodów podatkowych refundacji wynagrodzenia, otrzymywanej z Powiatowego Urzędu Pracy w ramach pomocy de minimis, w miesiącu następującym po miesiącu, którego refundacja dotyczy oraz prawidłowo zalicza do kosztów uzyskania przychodów kwoty wynagrodzenia brutto 1850 zł w miesiącu, za który jest należne.

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[50531,10993,946,94,5],"dataValuesNormalized":[17,4,1,1,1],"labels":["Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Pytania i odpowiedzi","Komentarze i publikacje","Procedury","Akty prawne"],"colors":["#EA8F00","#940C72","#007AC3","#E5202E","#85BC20"],"maxValue":62569,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

Dowiedz się więcej z książki
Podatek dochodowy od osób prawnych. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł