W poprzedniej części zostały wymienione trzy z siedmiu zaleceń stanowiących klucz do efektywnych działań komunikacyjnych – w tym będą przedstawione cztery pozostałe.

Czytaj także: 7 kluczy skutecznego PR-u w małej firmie, cz. 1 >>>

Po czwarte, działaj stale i długofalowo. Cheryl Conner, uznana autorka artykułów na temat PR-u w amerykańskiej wersji magazynu Forbes pisze, że niezbędnym warunkiem dobrego PR-u jest konsekwentna i stała aktywność w tym zakresie. Działania podejmowane z doskoku nie mogą być tak skuteczne jak te przemyślane i zaplanowane, prowadzone regularnie i długofalowo. Jednorazowa publikacja tekstu sponsorowanego nie przyniesie oczekiwanych korzyści, ale już cykl publikacji połączony z kampanią reklamową – tak. Należy jednak pamiętać o zachowaniu złotego środka – nadaktywność polegająca np. na zasypywaniu redakcji lokalnego pisma informacjami o kancelarii lub biurze, nie jest wskazana. Conner radzi, aby wykorzystać każdą okazję do tego by powiedzieć lub napisać o swojej działalności i tym, jak rozwiązujemy problemy klientów: w prasie, na szkoleniach, targach i podczas spotkań biznesowych. Zaletą stałej aktywności w zakresie budowania wizerunku jest doskonalenie umiejętności komunikacji marketingowej oraz stopniowe utrwalanie informacji o ofercie wśród potencjalnych klientów.

Po piąte, pokaż że praca jest Twoją pasją. Pozytywna energia i prawdziwe zaangażowanie w pracę w połączeniu z szeroką wiedzą i bogatym doświadczeniem to niezawodna recepta na sukces zawodowy. Klient, który widzi autentyczne zaangażowanie i szczerą chęć rozwiązania jego problemów, z pewnością nie będzie podatny na działania konkurencyjnych biur i kancelarii. Conner podpowiada, aby dobierając pracowników do zespołu zwracać uwagę na tę cechę u kandydatów – jest jej zdaniem równie ważna jak wysokie kwalifikacje.

Po szóste, cały czas się ucz. W zakresie komunikacji biznesowej nie jest możliwe osiągnięcie takiego stanu, w którym nie ma już czego się uczyć. Nawet, jeśli wydaje Ci się, że jesteś w tym co robisz naprawę dobry, zawsze jest potrzeba doskonalenia i aktualizowania zdobytych umiejętności. Warto zastanowić się jakie obszary wymagają poprawy – może wystąpienia publiczne, umiejętności sprzedażowe, negocjacyjne albo pisanie?

Po siódme, szukaj inspiracji i wzorów do naśladowania. Nie należy odkładać ważnych spraw na później – najlepiej zacząć od zaraz. Aby znaleźć siłę i motywację do działania warto szukać inspiracji i przykładów u ludzi, którzy osiągnęli sukces i dzielą się z innymi wiedzą na ten temat.

W artykule bazowano na: Cheryl Conner, The 7 Keys For Purposeful Public Relations In 2016. Źródło: forbes.com.

 

Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego
Joanna Polańska-Solarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł