Po pierwsze, działaj – nie bądź tylko widzem. Wiele małych i średnich firm jest przekonanych, że aktywna promocja to domena wyłącznie wielkich przedsiębiorstw, których reklamy widzą w telewizji i na billboardach w wielkich miastach. Nie wierzą, że ich oferta czy sukcesy w rozwiązaniu problemów klientów mogą zainteresować widzów, czytelników albo użytkowników Internetu. Boją się zrobić pierwszy krok i w rezultacie w zakresie komunikacji firmowej nie robią nic – są pasywni. Tymczasem, jak pisze Conner, złotą zasadą skutecznego PR-u jest zaangażowanie. Nie chodzi o to, by od razu wdrażać zakrojoną na szeroką skalę, wysokobudżetową, kampanię promocyjną. Wystarczą choćby niewielkie działania, ale spójne i podejmowane stale. Jak przekonuje Conner – już samo myślenie o promocji, chęć pogłębiania wiedzy na ten temat, dostrzeżenie tego, że nawet najmniejsza firma powinna w zaplanowany sposób komunikować się z otoczeniem, to już coś. Ludzie, którzy odkryli, jak ważne jest zaangażowanie – w każdej dziedzinie – w życiu, biznesie i komunikacji, odnoszą sukces.

Po drugie, pielęgnuj i wzmacniaj wartościowe relacje. Ta rada dotyczy zarówno biznesu, komunikacji marketingowej i właściwej każdej innej dziedziny życia. Chodzi o nawiązywanie, a następnie wzmacnianie najcenniejszych kontaktów, czyli takich, które sprzyjają rozwojowi. Zastanów się, czy wśród Twoich bliższych i dalszych znajomych są osoby, od których możesz się czego nauczyć, skorzystać z ich doświadczenia lub są dla Ciebie wzorem do naśladowania. Postaw na relacje, które wzbogacają te obszary, na wzmocnieniu których najbardziej Ci zależy. Zastanów się, w jaki sposób Ty możesz im pomóc, co zaoferować. Dobrym przykładem, jeśli chodzi o public relations są relacje z mediami. Współpraca z redakcją dziennika lub serwisu internetowego o tematyce biznesowej polegająca na dostarczaniu artykułów eksperckich to dobra okazja by doskonalić umiejętności z zakresu komunikacji z mediami, a jednocześnie szansa na zaprezentowanie swojej fachowej wiedzy i dostarczenie wartościowej treści dla czytelników.

Po trzecie, zmień coś w życiu innych. Cheryl Conner radzi, aby znaleźć w swojej ofercie coś, co stanowi odpowiedź na ważną potrzebę i palące problemy innych ludzi i aktywnie to komunikować. Bo właśnie tego szukają potencjalni klienci – rozwiązywania swoich problemów. Warunkiem tej strategii jest poznanie rzeczywistych oczekiwań klientów. Jeśli nie wiemy, trzeba zapytać, rozmawiać. Komunikacja „dwukierunkowa ulica” - trzeba nawiązać dialog, aby dowiedzieć się czego nasi klienci tak naprawdę potrzebują, a następnie zaprezentować swoją ofertę jako odpowiedź na te potrzeby.

W artykule bazowano na: Cheryl Conner, The 7 Keys For Purposeful Public Relations In 2016. Źródło: forbes.com.

 

Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego
Joanna Polańska-Solarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł