Jak przekazał we wtorkowym komunikacie Paweł Żebrowski, rzecznik prasowy ZUS, Zakład zmienia godziny otwarcia placówek. W poniedziałki – począwszy od 22 listopada - będą one czynne od godz. 8:00 do godz. 17:00. - To o godzinę krócej niż dotychczas – podkreślił Żebrowski.
Zmiana jest podyktowana m.in. sytuacją epidemiologiczną w kraju.
Czas pracy sal obsługi wprowadzany od najbliższego poniedziałku będzie obowiązywał do końca marca. W pozostałe dni tygodnia, czyli od wtorku do piątku, sale obsługi klientów w ZUS będą czynne tak jak do tej pory, w godzinach 8.00-15.00.
Czytaj również: ZUS: Ponad 116 tys. klientów skorzystało z e-wizyt w ciągu roku
Jak można kontaktować się z ZUS?
ZUS zachęca do korzystania też z innych form kontaktu. W dni powszednie od godz. 7:00 do godz. 18:00 działa Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel.: 22 560 16 00, e-mail: cot@zus.pl). Wnioski i dokumenty można przesyłać przez całą dobę za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS.
Zakład przypomina, że z pracownikami swojego oddziału ZUS można też konsultować się podczas e-wizyty, czyli wideorozmowy przez Internet. Należy ją umówić przez stronę www.zus.pl/e-wizyta. System e-wizyt oferuje możliwość umówienia się na spotkanie w kilku obszarach tematycznych. Można porozmawiać z ekspertami o sprawach związanych m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków. Na takim spotkaniu istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem.