Od 4 listopada e-wizyta jest dostępna we wszystkich placówkach w kraju. Wcześniej, bo od 26 października, była dostępna dla mieszkańców podległych oddziałom ZUS np. w Chorzowie, Rybniku, Sosnowcu i Zabrzu, a od 29 października - dla klientów oddziałów ZUS w Bielsku-Białej i Częstochowie.

 - E-wizyty to wideorozmowy z pracownikami ZUS. Trwają około 20 minut i mogą dotyczyć praktycznie wszystkich spraw związanych z ZUS - od tych emerytalnych, rentowych, po zasiłki czy kwestie związane z prowadzeniem firmy i rozliczaniem składek - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Jak się okazuje, na ponad 6 tys. umówionych rozmów, blisko 4 tys. odbyło się.  728 osób pamiętało o tym, by swoją wizytę anulować, ale aż 1,3 tys. klientów nie podjęło takiej rozmowy i nie odwołało jej terminu.

 

Rozmowy online w oddziałach w woj. śląskich, które zostały zrealizowane do 9 listopada

Oddział - termin od kiedy można umawiać

Liczba zrealizowanych e-wizyt

Bielsko-Biała - 29.10

77

Chorzów - 26.10

136

Częstochowa - 29.10

77

Rybnik - 26.10

139

Sosnowiec - 26.10

109

Zabrze - 26.10

129

 


Najwięcej rozmów o emeryturach i rentach

Jak wynika z danych ZUS, najwięcej wideorozmów dotyczyło spraw związanych ze świadczeniami długoterminowymi, czyli emeryturami i rentami oraz zasiłków. Sporo osób łączyło się online z ZUS w celu założenia lub potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych. 

- E-wizyty to bardzo wygodna i bezpieczna forma kontaktu, która pozwala załatwić sprawy urzędowe, uzyskać informacje, porady w dogodnym dla siebie czasie i co najważniejsze - bez wychodzenia z domu, bez specjalnego narażania się na kontakty z innymi osobami - dodaje Kopczyńska.

 


Jak umówić e-wizytę

By umówić wideorozmowę,  trzeba wejść na stronę internetową ZUS i odszukać zakładkę e-wizyta. Jak zapewnia Zakład, do połączenia się z ekspertami wystarczy mieć sprzęt z dostępem do internetu, czyli smartfon, tablet czy komputer, który dodatkowo wyposażony jest w kamerkę i mikrofon. Rozmowę można umówić w dogodnym dla siebie dniu i godzinie. Pierwszą rozmowę w każdy dzień roboczy można zamówić na godz. 9:00, a ostatnią na 14:05. Podczas rezerwacji należy podać swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail i kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE.

Czytaj również: ZUS: Od 4 listopada e-wizyty dostępne we wszystkich oddziałach ZUS

Nie możesz skorzystać - odwołaj

ZUS przypomina, że z zamówionej wizyty można zrezygnować. Wystarczy kliknąć w link „Zrezygnuj z e-wizyty”, który znajduje się w wiadomości potwierdzającej rejestrację. - Jeśli ktoś nie może skorzystać w umówionym przez siebie terminie z e-wizyty, prosimy o jej odwołanie. Dzięki temu na taką rozmowę będzie mógł umówić się ktoś inny, kto potrzebuje informacji czy porady eksperta ZUS. Jeśli taka wizyta nie zostanie odwołana, to termin będzie cały czas zarezerwowany, chociaż nikt nie skorzysta e-wizyty – tłumaczy Beata Kopczyńska.