Pytanie
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Moja mama posiada mieszkanie warte około 170.000 zł, które chciałabym w ramach prowadzonej działalności od niej wynająć i przeprowadzić remont (wartość prac będzie wynosiła około 80.000 zł). Mieszkanie po remoncie przeznaczone będzie na prowadzenie działalności. Na remont będę brała kredyt. Mama ze względów rodzinnych (obecność rodzeństwa) nie może przekazać mi w darowiźnie mieszkania.
Jak w takiej sytuacji będę mogła rozliczać koszty takiej inwestycji i jak będzie wyglądała kwestia odliczenia VAT od zakupów?
Czy jeżeli jest to inwestycja w de facto obcy środek trwały to rozliczam to na bieżąco z otrzymywanych faktur?
Jak powinno wyglądać formalnie rozliczenie takiej inwestycji aby ustrzec się od ewentualnych uwag ze strony urzędu skarbowego?
Jak należałoby w takiej sytuacji rozliczać koszty eksploatacyjne?
Czy jeżeli na remont wzięłabym kredyt hipoteczny (zabezpieczony na mieszkaniu mamy), jako osoba fizyczna prowadząca działalność, to czy odsetki od tego kredytu mogłabym wliczyć w koszty uzyskania przychodu (kredyt przeznaczony byłby na remont mieszkania, a tym samym na działalność gospodarczą)?