Pytanie
Z naszym pracownikiem podpisaliśmy umowę na udzielenie pożyczki ze środków obrotowych firmy bez oprocentowania. Umowa została podpisana na terenie RP przez członka zarządu z Anglii. Spłata ma nastąpić na koniec br.
Czy obowiązek PCC powstaje z chwila podpisania umowy pożyczki, czy też z chwilą wypłaty pożyczki?
Na kim ciąży obowiązek zapłaty PCC, czy na pożyczkobiorcy tj. pracowniku czy też na spółce?
Co jest podstawą opodatkowania w PCC?
Jaka jest stawka, czy jest to 2% kwoty pożyczki?
Jaki jest termin do zapłaty PCC?
Który organ powinien otrzymać deklarację z tytułu PCC, czy urząd pracownika, czy urząd spółki?
Czy, jeżeli obowiązek z zakresu PCC ciąży na pracowniku, a spółka zapłaci ten podatek to może zapłatę tego podatku potraktować, jako koszt podatkowy i czy to świadczenie nie powinno być doliczone pracownikowi do opodatkowania w PIT?